Fitness

image8

Fitness-ul reprezinta un ansamblu de activitati prin care va puteti modela corpul asa cum va doriti imbinand antrenamentul cardio, antrenamentul cu greutati, antrenamentul functional si stretching.

Practicand Fitness-ul, orice obiectiv poate fi atins in functie de dorintele individuale.

Membrii clubului nostru pot beneficia de o gama larga de aparate, folosite in marile centre de fitness din intreaga lume. Atent selectionate de catre profesionisti din domeniul fitness-ului, acestea va pot ajuta in obtinerea rezultatelor dorite pentru orice tip de antrenament in cel mai scurt timp.

Imbunatatirea conditiei fizice prin: dezvoltarea masei musculare, a fortei, a vitezei, a rezistentei si a coordonarii, de asemenea scaderea tesutului adipos, reglarea proceselor metabolice, optimizarea sistemului respirator cat si a celui cardio vascular sunt posibile alegand sa practicati fitness-ul.

Modelarea formei corporale ajuta de asemenea si la dezvoltarea pe plan spiritual, dezvoltand o gandire pozitiva, redand increderea in propria persoana si imbunatatind relatiile inter-umane.

image7

Antrenamentul Cardio

Cardio este o denumire strans legata de “cardiovascular”.

Exercitiile cardio antreneaza marea majoritate a muschilor coprului pe o perioada mai lunga de timp, astfel incat sistemul cardiovascular sa fie antrenat si stimulat pentru a mentine o inima puternica, sanatoasa si vasele de sange elastice deoarece din numeroase motive ele se rigidizeaza o data cu trecerea timpului.
In timpul antrenamentelor cardio rezistenta este pusa la incercare contribuind astfel la imbunatatirea capacitatilor cardio-vasculare si cardio respiratorii cu un consum caloric semnificativ.
Pentru cele mai bune rezultate va propunem o schema simpla de antrenament:
Incepeti cu o incalzire cu miscari usoare de stretching pentru tot corpul urmat de un exercitiu cardio timp de 10 minute, puteti opta intre: banda de alergare, bicicleta, aparatele eliptice, saritul corzii, gimnastica aerobica si continuand cu un antrenament de forta cu greutati.
image9

ANTRENAMENTUL CU GREUTATI

Antrenamentul cu greutati reprezinta efectuarea unei varietati de exercitii utilizand greutati aditionale corpului uman. Putem combina exercitiile cu gantere sau haltere, cu exercitii la aparatele de fitness care ne ofera posibilitatea de a lucra cu greutatea dorita fiind special concepute pentru a oferi unghiuri bune pentru antrenarea grupelor musculare si protejarea articulatiilor.
Obiectivele antrenamentului cu greutati sunt: dezvoltarea masei musculare, cresterea fortei, fortifierea articulatiilor si chiar eliminarea tesutului adipos.

image12

ANTRENAMENTUL FUNCTIONAL

Antrenamentul functional, ”functional training”, este o reinterpretare a metodelor clasice de antrenament, caracterizandu-se prin renuntarea la aparate si la greutati mari folosind in schimbul lor greutatea corpului si miscarile libere sau anumite accesorii cum ar fi: suspensii TRX, mingii medicinale, tuburi de cauciuc (VIPR), franghii, gantere, haltere, corzi elastice, extensoare, steppere, kettlebells, etc.
Tinand cont de complexitatea si diversitatea exercitiilor executate, acest antrenament este adecvat pentru oricine, indiferent de varsta sau de conditie fizica. Acest tip de antrenament este adaptabil scopului urmarit de fiecare persoana, pregatindu-ne pentru orice tip de solicitari de ordin fizic in activitatile zilnice.

STRETCHING

Tradus in limba romana “stretch” inseamna a intinde! Astfel o descriere simpla a antrenamentului de stretching o reprezinta castigarea mobilitatii si flexibilitatii musculaturii corpului intr-un interval mic de timp (intre 10 si 30 de secunde).
Majoritatea oamenilor au ca scop de antrenament modelarea corpului prin cresterea masei musculare, canalizandu-si energia pe exercitii care cresc forta fizica si imbunatatesc rezistenta, dar care, uneori rigidizeaza corpul.
Mobilitatea este la fel de importanta ca si forta si rezistenta asa ca incercati sa includeti in antrenamentele dumneavoastra si stretching-ul!
Printre beneficiile stretching-ului putem sublinia relaxarea corpului dupa activitatile zilnice ajutandu-va astfel sa scapati de stresul acumulat in musculatura pe parcursul zilei.

Putem imparti antrenamentul de stretching in cateva categorii:

*Stretching activ, antrenament in timpul caruia trageti de un membru pentru a întinde muschiul afernt acestuia;

*Stretching pasiv, în care lasati forta gravitationala sa traga de membru si sa întinda muschiul (atarnatul de bara);

*Stretching dinamic, de obicei se foloseste forta centrifuga pentru a intinde un muschi (rotirea gatului sau a bratelor sau atingerea piciorului cu bratul opus);

*Stretching asistat, în care un partener de antrenament sau antrenorul te ajuta sa intri în pozitie si aplica forta pe anumite membre, pentru a întinde muschii.

Printre beneficiile stretching-ului putem sublinia relaxarea corpului si a mintii ajutandu-va astfel sa scapati de stresul acumulat in musculatura pe parcursul zilei.

Combinand exercitiile cu greutati, exercitiile cardio, antrenamentele functionale si stretchingul puteti obtine cele mai bune rezultate, astfel veti putea lucra la dezvoltarea masei musculare, la stimularea metabolismului si a arderii grasimilor adaugand mobilitate corpului si un psihic sanatos.
Creeati-va un program de antrenament adaptat dorintelor dumneavoastra insa nu neglijati si beneficiile celorlalte tipuri de antrenament, care in concordanta cu o dieta adecvata, va vor oferi rezultate neasteptat de bune!

Antrenorul personal este o persoana care a absolvit unul din cursurile de instructor de fitness, organizat de una din scolile licentiate.

Nu este simplu sa alegem tipul de antrenament pe care dorim sa-l urmam in sala de fitness, deoarece fiecare practicant are particularitati proprii si urmareste rezultate fizice diferite. De la: slabire, cresterea masei musculare, tonifiere, cresterea vitezei si a rezistentei, refacere dupa o accidentare sau pregatirea pentru o proba sportiva, fiecare trebuie sa aleaga tipul de antrenament potrivit cerintelor individale.
Daca nu vreti sa va asumati riscuri precum: antrenamente ineficiente cu multa risipa de energie sau accidentari, atunci este bine sa apelati la ajutorul unui antrenor personal.

Indiferent cat de mult va documentati asupra metodologiei de antrenament sau a nutritiei, un antrenor personal va avea mereu avantajul experientelor practice. Lucrand cu oameni care folosesc metode diferite antrenorul poate sa aleaga corect metoda cea mai eficienta pentru ca dumneavoastra sa va atingeti obiectivele dorite in cel mai scurt timp.
Antrenorul personal:

* Va observa si va corecta modul de executie al exercitiilor si va ajuta la acele exercitii la care aveti nevoie de un partener, astfel antrenamentele vor fi mult mai eficiente si va vor scuti de accidentari.

* Va ajuta sa va dozati efortul din timpul antrenamentului motivandu-va mult mai mult decat puteti sa o faceti singuri dar va fi mereu atent pentru ca dumneavoastra sa nu va supraantrenati si sa progresati constant.

Compatibilitatea este esentiala in relatia cu antrenorul personal el fiind un factor decisiv ca, pe langa eficacitate, antrenamentele sa fie mai placute, impartasindu-va din cunostintele si experientele personale.
Echipa de antrenori personali de la Downtown Fitness este compusa exclusiv din profesionisti, licentiati in: fitness, aerobic, sport, kinetoterapie, absolventi de cursuri de nutritie sau ai altor cursuri specializate

Daca vrei sa aflii mai multe despre antrenamentul personal la DownTown Fitness cere relatii la recepti sau trimite un mail la contact@dowtownfitness.ro